غدیر

  • ۰
  • ۰

بسم الله الرحمن الرحیم

حوزه علمیه مشکوة برگزار خواهد نمود:

طرح مصباح

تحصیل در حوزه علمیه مشکوة ویژه دانشجویان مقطع کارشناسی مقیم تهران

آزمون ورودی جهت پذیرش نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۶-۹۵ به حول و قوه الهی، در دی ماه ۱۳۹۵ برگزار خواهد شد.

علاقمندان می توانند جهت ثبت نام در دیماه به سایت حوزه علمیه مشکوة مراجعه فرمایند.

نکات مهم

·         داوطلبان گرامی می توانند برای پاسخ به پرسشهای خود درباره شرایط ثبت نام و قواعد آن و برنامه های آینده، با شماره تلفن ۵۵۵۸۲۱۷۲ تماس حاصل نمایند.

·         اهداف برنامه آموزشی مدرسه علمیه مشکوة، پرورش طلاب با جامعیت علمی لازم در راستای رسیدن به اجتهاد در علوم حوزوی، متخلق به اخلاق و آداب اسلامی و متعهد به هدایت عموم مردم به سوی اهداف والای رسول مکرم اسلام صلوات الله علیه و اله و ائمه طاهرین علیهم السلام در طراز حکومت اسلامی و اهداف ترسیمی رهبر معظم انقلاب برای حوزه های علمیه است. این حوزه علمیه به حول و قوه الهی سعی خواهد نمود با تعمیق اخلاق و معنویات، روحانیون دغدغه مند و دلسوز نسبت به مشکلات مردم پرورش دهد. تحصیل و تهذیب از رئوس اهداف خواهد بود.

·         هدف اصلی از برگزاری طرح مصباح پرورش طلاب توانمندی می باشد که در یکی از رشته های مرسوم دانشگاهی تحصیل کرده و فعالیت علمی خود را در مسیر اسلامی کردن علوم دانشگاهی بالاخص علوم انسانی سازماندهی نمایند.

·         برنامه درسی طرح مصباح مطابق برنامه درسی حوزه علمیه مشکوة بوده و تنها از لحاظ مدت زمان تحصیل متفاوت خواهد بود. تحصیل در این طرح به صورت پاره وقت می باشد.

 

·         مدت برنامه آموزشی مدرسه علمیه مشکوة برای سایر طلاب ۷ سال است که معادل اتمام دوره سطح (در سایر حوزه ها) می باشد. مدت مزبور در طرح مصباح، حسب سال فراغت از تحصیلات دانشگاهی طلاب محترم متغیر خواهد بود. بدین ترتیب طلاب محترم طرح مصباح در هر سال تحصیلی دروس یک نیمسال سایر طلاب را پشت سر خواهند گذاشت و این روند تا زمان فراغت از تحصیلات دانشگاهی و تمرکز بر دروس حوزوی ادامه خواهد داشت.

  

شرایط پذیرش

 

شرایط عمومی:

شرایط مندرج در دفترچه راهنمای پذیرش  حوزه های علمیه سراسر کشور سال  ۹۵-۹۴ . داوطلبان باید سایر شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش دوره بلند مدت حوزه های علمیه سراسر کشور را دارا باشند. جهت آگاهی، اطلاعیه ثبت نام سراسری حوزه ها را در سایت معاونت آموزش حوزه علمیه ملاحظه فرمایید.

شرایط اختصاصی:

۱.     متولدین 1375 و بعد از آن

۲.     قبولی در آزمون و مصاحبه اختصاصی طرح مصباح

۳.     اقامت در تهران

۴.     رتبه کنکور تا ۳۰۰۰

۵.     معدل دانشگاهی بالای ۱۷

تبصره ۱ : موارد شماره ۴ و ۵ که در شرایط اختصاصی ذکر شده است از اولویت در پذیرش برخوردارند لذا دانشجویانی که رتبه آنها از ۳۰۰۰ بیشتر می­باشد نیز می­توانند در آزمون ورودی شرکت نمایند.

تبصره ۲ : دانشجویان شهرستانی محصل در دانشگاه های شهر تهران می توانند در این طرح ثبت نام نمایند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به اطلاعیه های پیشین طرح مصباح در همین سایت مراجعه فرمایید.

  • ۹۵/۰۲/۰۹