غدیر

  • ۰
  • ۱

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا سلام الله علیها را خدمت حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری مدظله العالی و مسلمانان جهان تسلیت عرض می نماییم.

از حضرت صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف، پیامبر مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم، حضرات معصومین علیهم السلام  و به خصوص بانوی مکرم اسلام حضرت فاطمه سلام الله علیها، مدد می جوییم و امید است لطف ایشان در همه مراحل زندگی شامل حال داوطلبان، طلاب و اساتید مدرسه علمیه مشکوة باشد.

با عنایت خداوند متعالی ثبت نام آزمون ورودی دوره چهارم طلاب مدرسه علمیه مشکوة آغاز می گردد.

آزمون ورودی جهت پذیرش سال تحصیلی ۹۵-۹۴ به حول و قوه الهی ، روز جمعه ۹ مردادماه ۱۳۹۴ برگزار خواهد شد.

خواهشمندیم پس از مطالعه کامل این اطلاعیه  و آگاهی از بعضی شرایط ثبت نام و منابع آزمون ورودی، حتما روز بیستم فروردین ماه اطلاعیه بعدی را در این سایت به طور کامل مطالعه فرمایید. 


نکات مهم

  • داوطلبان گرامی می توانند برای پاسخ به پرسشهای خود درباره شرایط ثبت نام و قواعد آن و برنامه های آینده، با رایانامه 114meshkat@gmail.com مکاتبه نمایند.

    توصیه می شود که سخنان  و اطلاعات  اساتید بزرگوار ، طلاب محترم و سایر کارکنان مدرسه علمیه مشکوة در زمینه های مذکور مورد استناد داوطلبان محترم و تصمیم گیری ایشان قرار نگیرد و در این موارد، تنها پاسخ مکتوبی که از طریق رایانامه فوق دریافت می کنند، معتبر خواهد بود.

  • اهداف برنامه آموزشی مدرسه علمیه مشکوة، پرورش طلاب با جامعیت علمی لازم در راستای رسیدن به اجتهاد در علوم حوزوی، متخلق به اخلاق و آداب اسلامی و متعهد به هدایت عموم مردم به سوی اهداف والای رسول مکرم اسلام صلوات الله علیه و اله و ائمه طاهرین علیهم السلام در طراز حکومت اسلامی و اهداف ترسیمی رهبر معظم انقلاب برای حوزه های علمیه است. این حوزه علمیه به حول و قوه الهی سعی خواهد نمود با تعمیق اخلاق و معنویات، روحانیون دغدغه مند و دلسوز نسبت به مشکلات مردم پرورش دهد. تحصیل و تهذیب از رئوس اهداف خواهد بود.

  • این برنامه با برنامه سایر حوزه های علمیه بلند مدت برادران، تفاوتهایی دارد از جمله : تفاوتهایی در عناوین دروس، متون درسی، زمان ارائه آنها و ...

    مدت برنامه آموزشی مدرسه علمیه مشکوة ۷ سال است که معادل اتمام دوره سطح (در سایر حوزه ها) خواهد بود.

  • با عنایت خداوند متعالی تطبیق پایه های آموزشی مدرسه علمیه مشکوة و سایر حوزه های علمیه بدین شرح است:

    • انتهای سال چهارم تحصیل (پایه چهارم) در مدرسه علمیه مشکوة معادل پایان سطح یک (پایه ششم سایر حوزه ها) می باشد (در نتیجه طلابی که پایه اول تا چهارم را در مدرسه علمیه مشکوة با موفقیت به اتمام رسانند می توانند در سایر حوزه های علمیه بلند مدت برادران از پایه هفت به ادامه تحصیل بپردازند)

    • انتهای سال ششم تحصیل (پایه ششم) در مدرسه علمیه مشکوة معادل پایان سطح دو (پایه نهم سایر حوزه ها) می باشد (در نتیجه طلابی که پایه اول تا ششم را در مدرسه علمیه مشکوة با موفقیت به اتمام رسانند می توانند در سایر حوزه های علمیه بلند مدت برادران از پایه ده به ادامه تحصیل بپردازند)

    • تحصیل در پایه هفتم نیز معادل تحصیل در سطح سه سایر حوزه های علمیه می باشد.

  • تطبیقهای فوق بر اساس مفاد نامه آیت الله حسینی بوشهری دامت برکاته، ریاست محترم حوزه های علمیه سراسر کشور (به شماره نامه ۹۳۹۰ مورخه ۱۰ / ۱۰/ ۱۳۹۳) خطاب به حجة الاسلام والمسلمین محمدی عراقی دامت تأییداته، ریاست محترم هیأت امنای مدرسه علمیه مشکوة، انجام شده است. در این نامه ایشان آیین نامه آموزشی مدرسه مشکوة را تآیید و تطبیق پایه ها را ابلاغ فرموده اند. 

  • طلاب محترمی که در حوزه علمیه مشکوة مشغول به تحصیل می شوند، هنگام ورود به پایه ۵ (آغاز سطح ۲) و همچنین هنگام ورود به پایه ۷ (آغاز سطح ۳) می بایست در آزمونی که توسط مدرسه علمیه مشکوة طراحی می شود شرکت نمایند. ادامه تحصیل طلاب در پایه پنجم و نیز پایه هفتم منوط به کسب حداقلهای لازم در آزمونهای فوق الذکر می باشد.

 

برنامه هفتگی مدرسه علمیه مشکوة بدین قرار است:

  • طلاب پایه ۱ و ۲ : از روز شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۷:۳۰ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۱:۳۰
  • طلاب پایه ۳ و بالاتر : از روز شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۷:۳۰ 
حضور در مدرسه در تمامی ساعات فوق الذکر الزامی می باشد.


 طلاب ورودی آینده در دو گروه مجزا و در مکانهای جداگانه به تحصیل خواهند پرداخت. گروه اول پذیرفته شدگان از مقطع دیپلم و ملحق به آن خواهند بود و گروه دوم از مقاطع فوق دیپلم و کارشناسی و بالاتر. 
طلاب محترم دیگر حوزه ها که به علل مختلف مانند مسافت منزل تا حوزه و ... درخواست انتقال به مدرسه مشکوة را دارند باید مانند سایر داوطلبان در مراحل آزمون و مصاحبه شرکت نمایند. انتقال این طلاب به مدرسه علمیه مشکوة با موافقت مدرسه مبدأ و مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان تهران خواهد بود. لازم به ذکر است که طلاب مدارس دیگر جهت انتقال به مشکوة نیازی به شرکت در آزمون سراسری حوزه ندارند و تنها می بایست در آزمون و مصاحبه ورودی مشکوة شرکت نمایند.
انشاالله نکاتی درباره نحوه پذیرش طلاب سایر مدارس در اطلاعیه بعدی خواهد آمد.


مکان برگزاری کلاسهای مدرسه علمیه مشکوة :

پذیرفته شدگان دیپلم و ملحق به آن: 
تهران، انتهای خیابان ناصر خسرو، خیابان پانزده خرداد، جنب مسجد امام رضوان الله تعالی علیه
 پذیرفته شدگان فوق دیپلم ، کارشناسی و بالاتر:  
ابتدای آزادراه خلیج فارس (پایین تر از پل شهید کاظمی و بزرگراه آزادگان)، جنب پل عابر پیاده دوم، خروجی امامزاده علی اکبر  و روستای پلایین ، بعد از امامزاده، پلاک 7  می باشد.

لازم به ذکر است به عنوان مثال زمان لازم جهت طی مسیر از میدان آزادی تا محل حوزه (پلائین) بدون ترافیک غیر معمول، حداکثر نیمساعت و یا از مناطق نزدیک بزرگراه امام علی علیه السلام در شرق تهران تا محل حوزه نیز  حداکثر چهل و پنج دقیقه  است. 


شرایط پذیرش

شرایط عمومی:
شرایط مندرج در دفترچه راهنمای پذیرش  حوزه های علمیه سراسر کشور سال  ۹۵-۹۴ . داوطلبان باید سایر شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش دوره بلند مدت حوزه های علمیه سراسر کشور را دارا باشند. جهت آگاهی، اطلاعیه ثبت نام سراسری حوزه ها را هنگام ثبت نام در سایت معاونت آموزش حوزه علمیه ملاحظه فرمایید.

شریط اختصاصی:

  1. قبولی در آزمون و مصاحبه اختصاصی مدرسه علمیه مشکوة
  2. داشتن حداقل مدرک دیپلم (پایان سوم دبیرستان)


منابع آزمون ورودی

  • قرآن کریم: ترجمه لغات و آیات سوره مبارکه بقره از ترجمه قرآن جناب آقای ابوالفضل بهرام پور ( مورد آزمون حفظ سوره بقره نیست و نیازی به حفظ آیات نیست)
  • نهج البلاغه: ترجمه صد و پنجاه روایت اول از  کلمات قصار نهج البلاغة  با ترجمه جناب آقای آیتی
  • ادبیات عرب: 
    صرف: کتاب « صرف مقدماتی » از مجموعه زبان قرآن، نوشته حجة الاسلام والمسلمین آقای حمید محمدی
    نحو: کتاب « نحو مقدماتی » از مجموعه زبان قرآن، نوشته حجة الاسلام والمسلمین آقای حمید محمدی
  • احکام:  ۵۰ درس اول کتاب « آموزش فقه » نوشته حجة الاسلام و المسلمین آقای فلاح زاده (با ویرایش جدید و اضافات. ویراست ۳)

بخش آشنایی با برنامه آموزشی و دروس به زودی در این سایت بارگذاری خواهد گردید. صفحه ثبت نام از تاریخ بیستم فروردین ماه سال ۱۳۹۴ فعال خواهد شد و علاقه مندان می توانند ثبت نام نمایند.


با آرزوی سالی سرشار از موفقیت در جهت اعتلای اهداف بلند اسلام.

پنجم فروردین ماه سال یک هزار و سیصد نود و چهار هجری شمسی.

  • ۹۴/۰۱/۰۵